گلدهی کاکتوس

گلدهی کاکتوس

گلدهی کاکتوس : کاکتوس ها همانند سایر گل ها دارای گل های بسیار زیبایی در اندازه ها و رنگهای متنوعی هستند، که بسته به نوع و گونه کاکتوس اندازه گل و رنگ گل و حتی زمان شکوفا شدن گل ها متفاوت است.
اکثر کاکتوس ها در طول روز گلهایشان شروع به باز شدن میکنند و با پایان روز و غروب آفتاب گلها کم کم بسته میشوند. ولی در برخی دیگر همانند انواع سرئوس ها و اچینوپسیس ها، گلها هنگام غروب کم کم شروع به باز شدن میکنند و روند باز شدن گلها تا نیمه های شب ادامه پیدا میکند تا اینکه گلها کاملا باز شوند.
گل های کاکتوس ها رنگ های شاد و متنوعی از جمله قرمز، نارنجی، زرد، سفید، گلبهی، بنفش، سرخابی، صورتی و حتی بعضی از کاکتوس ها همانند گونه ای از اچینوسرئوس گلهایی به رنگ سبز نیز دارند.
شرایط گلدهی کاکتوس ها به عوامل زیادی بستگی دارد، یکی از این شرایط این است که کاکتوس به سن گلدهی رسیده باشد که سن گلدهی در گونه های کاکتوس متفاوت است به این صورت که در بعضی از گونه ها مثل واریته هایی از مامیلاریا در دو سالگی به سن گلدهی میرسند و در بعضی گونه های دیگر کاکتوس مثل سفالوسرئوس یا همان کاکتوس پیرمرد سن گلدهی بالای شصت سال میباشد و اینکه دوره خواب زمستانی را طی کرده باشد و کاکتوس ها در دمای حدودی ۱۰+ الی +۱۲ درجه سانتی گراد نگهداری شوند.

کاکتوس ها در معرض نور آفتاب فیلتر شده به مدت ۴ الی ۵ ساعت در فصل رشد باشند، آبیاری صحیح کاکتوس در فصل رشد به طوری که در فاصله بین دو آبیاری خاک کاکتوس کاملا خشک شود. ازسایر شرایط مورد نیاز دیگر برای گلدهی کاکتوس خاک مناسب میباشد به این صورت که خاک باید قدرت تخلیه بالای آب را داشته باشد و موقع آبیاری کاکتوس آب اضافی از زیر گلدان خارج شود و همینکه در فصل رشد کود دهی با کودهای ازت پایین و پتاس بالا برای تغذیه کاکتوس صورت بگیرد.
فیلم زیر باز شدن غنچه های کاکتوس اچینوپسیس را نشان میدهد که باز شدن کامل گلها حدودا شش ساعت به طول انجامید و در تایم لپس زیر این مدت به سرعت طی میشود و باز شدن گلها جلوه ی بسیار زیبایی دارد.
همانطور که اشاره کردیم گلهای کاکتوس اچینوپسیس جزو آن دسته از کاکتوس هایی است که شبانه باز میشوند و گرده افشانی آنها در طبیعت توسط خفاش ها انجام میشود به این صورت که انتقال گرده از گلی به گل ديگر، انجام میشود گلهای اچینوپسیس و اکثر کاکتوس هایی که شبانه گل باز میکنند عمر کوتاهی دارند و اغلب تا ظهر فردا باز میمانند.

منبع تک کاکتوس

گلدهی کاکتوس

2 دیدگاه برای “گلدهی کاکتوس

    • تک کاکتوس گفته:

      ساختار همه ی گل ها شبیه به هم نیست
      در بعضی از گل ها کلاله کامل باز نمیشه ولی برای گرده افشانی مشکلی پیش نمیاد و می تونید گرده افشانی انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =