آموزش برداشت بذر کاکتوس ۲

آموزش برداشت بذر کاکتوس 2

فیلم آموزش برداشت بذر کاکتوس ۲ اچینوسرئوس
جدا کردن بذر کاکتوس ها از کیسه بذر یا همان کپسول بذری، معمولا کار راحت و ساده ای است ولی در بعضی از کاکتوس ها برداشت بذر کاکتوس مثل اچینوسرئوس ها کار راحتی نیست و اگه دقت و یا ابتکار نداشته باشیم ممکنه که نتونیم بذرها رو از کپسول جدا کنیم. شاید بپرسید به چه دلیل کار راحت و آسانی نیست؟
در این آموزش سعی کردیم که راحتترین کار رو به شما پیشنهاد بدیم.
قبل از هر چیزی لازمه که یادآوری کنم برای تشکیل بذر در صورتی که از یک نوع کاکتوس چند تا موجود باشد و همزمان گل بدهند میتوان عمل گرده افشانی را به صورت دستی و با استفاده از قلمو انجام داد، تمامی گلهای کاکتوسها در صورتی که گرده افشانی بشوند و گرده افشانی موفقیت آمیز باشد، میوه ی کاکتوس بدست می آید که دانه ها یا همان بذرهای کاکتوس داخل میوه ها هستند که در زبان عامیانه به میوه ی اکثر کاکتوس ها کپسول یا کیسه ی بذر میگویند. برای مطالعه مقاله کامل اینجا کلیک کنید.
کپسول های بذری در هر نوع کاکتوس علاوه بر زمان تشکیل و قابلیت برداشت بذر، ظاهری متفاوت نیز با هم دارند. مثلا کپسول های مامیلاریا،ملو کاکتوس، لوفوفورا، اپیتالانتا داخل کپسولی هستند و زمانی که قابل برداشت باشند به راحتی از تنه کاکتوس جدا میشوند و با باز کردن آنها میتوان بذرها را خارج کرد، در آستروفیتوم ها زمانی که کپسول های بذری شکافته شوند بذرها را میتوان برداشت کرد، در افوربیا اوبسا زمانی که کپسول بذر تشکیل شد باید بذرها را پوشش داد چون زمانی که بذرها قابلیت برداشت را داشته باشند کپسول ها میترکند و بذرها به اطراف پرت میشوند و اما در مورد کپسول های بذری اچینوسرئوس باید گفت که با وجود گل های بسیار زیبایی که دارند زمانی که گل ها گرده افشانی شدند و کپسول بذری تشکیل شد، کپسول پوشیده از خار میشود و خارج کردن بذر از آنها مقداری دشوار میباشد. در ویدیو زیر نحوه ی خارج کردن بذرها را با روشی بسیار راحت آموزش داده ایم.
منبع تک کاکتوس

2 دیدگاه برای “آموزش برداشت بذر کاکتوس ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =