آموزش برداشت بذر کاکتوس ۳

آموزش برداشت بذر کاکتوس 3

فیلم آموزش برداشت بذر کاکتوس ۳

در آموزش برداشت بذر کاکتوس  ۲ نحوه ی برداشت بذر از کاکتوس اچینوسرئوس، زمانی که کپسول بذری خشک شده بود را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. در فیلم آموزش برداشت بذر کاکتوس ۳ نحوه ی برداشت بذر را زمانی که بذر ها کاملا قابل برداشت هستند ولی کپسول خشک نشده را مورد بررسی قرار میدیم.
در بعضی از واریته های اچینوسرئوس پس از طی مراحل گلدهی و گرده افشانی گل ها و تشکیل کپسول بذر، بذرها زمانی که کپسول خشک نشده و حالتی نرم و ژله مانند دارد به راحتی قابل برداشت است، و این زمانی قابل تشخیص است که کپسول بذری به راحتی از تنه کاکتوس جدا میشود و نیازی به فشار آوردن و به سختی جدا کردن  کپسول نیست. در این حالت نیز کپسول بذری دارای تیغ هاییی بر روی پوسته خود می باشد که برای خارج کردن بذرها بدون زخمی شدن دست باید تیغ ها کنده شودند که در آموزش برداشت بذر ۱ کامل توضیح داده شد، پس از این مرحله کپسول را باز میکنیم و بذرها را خارج میکنیم. در این نوع برداشت، بذرها به دلیل وجود مایع ژلاتینی که بذرها را احاطه کرده و بذرها در طول دوره تشکیل از آن مایع تغذیه میکنند حالت چسبندگی به هم دارند و باید کامل از هم جدا کنیم تا خشک شوند.
پس از جدا سازی کامل بذر ها معمولا بذرها را به مدت دو هفته الی یک ماه داخل یخجال و خارج از جا یخی قرار میدهیم تا بذرها دوره خواب و استراحت را طی کنند و پس از طی این دوره میتوان اقدام به کاشت بذر نمود.
در بعضی از کاکتوس ها مثل انواع آستروفیتوم ها  زمانی که بذرها برداشت میشوند نیازی به دوره خواب و سرمادهی ندارند و حتی بلافاصله پس از برداشت بذر میتوان اقدام به کاشت بذرها نمود.
فیلم زیر آموزش برداشت بذر کاکتوس ۳ را به طور کامل نشان میدهد.

منبع تک کاکتوس

2 دیدگاه برای “آموزش برداشت بذر کاکتوس ۳

    • تک کاکتوس گفته:

      سلام بر روی فیلم کلیک کنید بعد از ورود به سایت آپارات میتوانید دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + یک =