قاچاق ساکولنت و کاکتوس

قاچاق ساکولنت و کاکتوس

امروز تصمیم گرفتم مطلبی در مورد اخبار جالب قاچاق ساکولنت و کاکتوس، را به اشتراک بگذارم.

در دنیای امروزی شاهد آن هستیم که کاکتوس ها روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. در حدی که، آنها تا حد قاچاق محبوب هستند، در واقع چیزی جالب و در عین حال نگران کننده است.

در مارس ۲۰۱۹، زنی در فرودگاه بین المللی اوکلند نیوزلند در تلاش برای قاچاق تقریباً ۱۰۰۰ ساکولنت و کاکتوس پیدا شد. ونکینگ لی (Wenqing Li) که با نام وندی نیز شناخته می شود، بانوی ۳۸ ساله ساکن اوکلند، ۹۴۷ ساکولنت و کاکتوس را در جوراب های خود پنهان کرده بود. لی آنها را روی بدن خود بسته بود و سعی داشت آنها را از چین به نیوزلند قاچاق کند.
هزینه این گیاهان بیش از ۱۰۰۰۰ دلار بود. این گیاهان شامل هشت گونه در معرض خطر و در معرض انقراض بود. به گفته وزارت صنایع، وندی توسط سگ موادیاب در بدو ورود به فرودگاه و در حین دور انداختن محموله ها در توالت، مورد توجه  قرار گرفت .

قاچاق

هدف وندی فروش کاکتوس‌ ها و ساکولنت‌ هایی بود که «ارزش تجاری بالایی» دارند در یک بازار آنلاین.

در ادامه تصاویری از گیاهان ضبط شده از لی را می توانید مشاهده کنید.

قاچاق

قاچاق ساکولنت

قاچاق ساکولنت

قاچاق لیتوپس

 

قاچاق

وندی در یک حادثه جداگانه در جولای ۲۰۱۹، هنگامی که ۱۴۲ دانه غیرمجاز را در داخل کاورهای بسته بندی تجاری iPad در داخل چمدان خود پنهان کرده بود و همچنین بیش از ۲۰۰ گلدان گیاهی را که یکی از آنها حلزون داشت، دستگیر شد.

وندی به اتهامات مربوط به دو نقض قوانین امنیت زیستی در دادگاه منطقه مانوکائو اعتراف کرد. به این ترتیب لی به ۱۲ ماه نظارت شدید و همچنین ۱۰۰ ساعت کار اجتماعی محکوم شد. این حکم یادآور خوبی بود که هر کسی که گیاهان یا سایر گونه‌ های در معرض انقراض را به نیوزلند قاچاق می‌کند، می‌تواند انتظار داشته باشد که طبق گفته سایمون اندرسون، مدیر تحقیقات در وزارت صنایع، مورد شکایت قرار گیرد.

قاچاق در نیوزلند

نیوزلند کشوری جزیره ای است که از سایر کشورها منزوی شده و دارای گیاهان و جانوران منحصر به فردی است. نمی‌تواند اجازه واردات مواد بیولوژیکی را بدهد. زیرا چنین موادی می‌تواند شامل آفات و بیماری‌ های مضر باشد که می‌تواند به تنوع زیستی منحصربه‌فرد کشور آسیب برساند.

امنیت زیستی نیوزلند کار مهمی را که انجام می دهد آنها را دقیقاً در مرز متوقف می کند. همچنین  مواردی را که به هر طریقی وارد شده اند نابود می کند.

البته لازم به ذکر است این نوع محدودیت ها در بسیاری از کشورها وجود دارد. در واقع می توان گفت انتقال هر گونه گیاه بدون طی کردن پروسه آزمایشگاهی نباتی ممنوع است. چون ممکن است گیاه بیماری یا آفتی داشته باشد که می‌تواند به پوشش گیاهی آن منطقه  آسیب برساند.

خب دوستان، امیدوارم از این مقاله خوشتون اومده باشید.

فراموش نکنید که نظر خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.

تهیه توسط شیلان جمال زاده
کپی تنها با ذکر منبع تک کاکتوس مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهار =