نگهداری کاکتوس‌ ها در فصل تابستان

نگهداری کاکتوس

نگهداری کاکتوس‌ ها در فصل تابستان

اکثر کاکتوس ها با شروع فصل بهار رشد خود را شروع کرده و در صورت رسیدن به سن بلوغ و گلدهی و همچنین مساعد بودن شرایط نگهداری، گلدهی خود را شروع می‌کنند.

اما تعدادی از کاکتوس‌ها هستند که در فصل تابستان شروع به رشد و گلدهی می‌کنند. از این جمله کاکتوس‌ها می‌توان به انواع مختلف کاکتوس کوریفانتا اشاره کرد. کاکتوس کوریفانتا معمولا در اوایل تیر ماه گلدهی خود را آغاز میکند.

نگهداری کاکتوس‌ها در فصل تابستان با نگهداری کاکتوس در فصل بهار تفاوت زیادی ندارد. چون اکثر کاکتوس‌ها در این دو فصل رشد می‌کنند. پس در فصل رشد کاکتوس تمامی نیازها برای رشد مطلوب باید فراهم شود.

از جمله نیازهای اساسی کاکتوس برای رشد بهتر: خاک مناسب، گلدان متناسب با کاکتوس، نور آفتاب کافی، آبیاری به موقع و منظم و همچنین کوددهی می‌باشد.

خاک و گلدان در مقاله مربوط به نگهداری کاکتوس‌ها در فصل بهار توضیح داده شد، مبنی بر این که بهترین فصل برای تعویض خاک و گلدان فصل بهار است.

نور آفتاب در فصل بهار زیاد شدید و سوزان نیست. ولی در فصل تابستان باید به این نکته توجه کرد در صورتی که کاکتوس‌ها در فضای باز نگهداری می‌شوند، حتما از توری و یا محافظ‌هایی برای فیلتر کردن نور استفاده کرد تا کاکتوس‌ها دچار سوختگی نشوند.

در مورد آبیاری کاکتوس هم باید به نکات زیر توجه کرد.

با توجه به اینکه فصل تابستان هوا گرمتر می‌شود، بعد از آبیاری کاکتوس، خاک زودتر از فصل بهار خشک می‌شود. پس با توجه به اندازه و نوع کاکتوس و همچنین خاک مورد استفاده برای کاکتوس، لازم است که فاصله بین دو آبیاری کمتر شود. در حالت کلی در فصل تابستان بازه‌ی آبیاری کاکتوس نسبت به فصل بهار کمتر می‌شود. ضمن اینکه باید دقت شود که خاک کاملا خشک شده باشد.

در فصل تابستان می‌توان کاکتوس‌ها را با کودهای مناسب کاکتوس و کودهایی با درجه استاندارد جهانی تغذیه کرد. زمانی که کود فاقد درجه باشد و دارای ترکیبات مشخص و مناسب برای کاکتوس نباشد، می‌تواند به کاکتوس آسیب برساند.

معمولا برای کاکتوس از کودهای NPK  که دارای ازت کم و پتاسیم زیاد هستند استفاده می‌شود. به این معنی که عدد اول آنها کم و عدد آخر زیاد باشد مثل: NPK  ۳-۱۱-۳۸

همچنین از کودهایی مانند بیوبیست طلایی و یا HB 101  نیز با توجه به نوع و اندازه کاکتوس می‍توان استفاده کرد.

همچنین در اوایل فصل تابستان از کاکتوس‌های که امکان قلمه‌گیری یا قابلیت تولید پاجوش وتن‌جوش را دارند می‌توان قلمه گرفت و آنها را ریشه دار کرد.

برای تبادل اطلاعات میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مطلب فوق در بخش دیدگاه اضافه کنید . پس از تایید، با نام شما در اختیار سایر کاربران قرار گیرد.

کپی با ذکر منبع تک کاکتوس مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − سه =