خاک پیت ماس یا خاک گلدان گراموفلور

خاک گراموفلور

خاک گراموفلور

خاک های با نام تجاری Gramoflor  طیف کاملی از محصولات با کیفیت بالا را برای همه نیازهای مشتریان ارائه می دهد. در تمامی خاک های گراموفلور عمدتا ذغال سنگ نارس یا همان پیت کاهش داده شده است.

طبق اظهارات این شرکت، گراموفلور از کیفیت بالای ذغال سنگ نارس، مواد اولیه تجدیدپذیر و معدنی و کودها در ترکیبات انواع خاک ها استفاده می کنند.
یک بستر با ترکیب اجزای مختلف مانند ذغال سنگ نارس سفید و سیاه، الیاف چوب، کمپوست، پرلیت و کودها ایجاد می شود.
Gramoflor چندین ماده اولیه برای ایجاد حجم و همچنین چندین کود با کیفیت بالا در ترکیب خاک ها ارائه می دهد. این انعطاف پذیری امکان تولید بسترهای مورد نیاز مشتری را می دهد. حتی نوع تحویل و بسته بندی را می توان انتخاب کرد. به عنوان مثال بسته های بزرگ، بسته بندی ۷۰ لیتری، بسته های پنج لیتری، فله و غیره. برای انتخاب بستر مناسب، برای انواع گیاهان از متخصصان خود بهره میگیرند.

این برند دارای خاک های گوناگون از جمله : خاک گلدان، خاک مخصوص کاکتوس، خاک مخصوص ارکیده، خاک مخصوص رودودندرون، خاک مخصوص کاشت مرکبات، خاک مخصوص رز و پوسته کاج تزیینی در حجم های مختلف می باشند. در ایران بیشتر خاک گلدان، خاک مخصوص کاکتوس، خاک مخصوص ارکیده بیشتر در دسترس است.

در ویدیو زیر محیط کار و بخشی از فعالیت های این شرکت را میتوان دید

 

در ادامه مواد اولیه و افزودنی های خاک های متفاوت شرکت گراموفلور را می توانید مشاهده کنید

  • زغال سنگ نارس یا همان پیت Peats

زغال سنگ نارس یا همان پیت Peats

 

  • منایع تجدیدپذیر Renewable Resources

در منابع تجدیدپذیر محصولاتی به نام  LIGNOFIBRE مشاهده می شود که الیاف چوبی باکیفیت و از تولیدات خود شرکت گراموفلور می باشد.
سه دسته بندی در این نوع محصول وجود دارد: اندازه متوسط و بدون رنگ medium coarse & uncoloured، متوسط و رنگی medium & coloured، خیلی ریز و رنگی extra fine & coloured. تمامی این سه نوع محصول ارگانیت و دارای بهترین کیفیت هستند.

 

  • مواد معدنی Mineral Raw Material

 

مواد معدنی Mineral Raw Material

 

 

  • مواد افزودنی Additives

مواد افزودنی Additives

  • کود Fertilizer

    کود معدنی Mineral Fertilizer
    کود فشرده  Compact Fertilizer
    کود پوشش داده شده Coated Fertilizer
    کود آلی Organic Fertilizer

انواع محصولات گراموفلور  موجود در سایت تک کاکتوس

خاک گلدان (پیت ماس)

خاک جهانی گلدان، ترکیباتی از مواد معدنی، خاک رس و عناصر کمیاب برای رشد سالم گیاه است. که نیازهای اصلی گیاه را تأمین می کنند. برای گیاهان داخلی ، بالکن و باغ و کاشت بذر انواع گیاهان بسیار مناسب می باشد. بستر متداول کشت انواع بذر از جمله کاشت بذر کاکتوس به شمار می آید. در گلخانه تک کاکتوس در تست بذر انواع کاکتوس و همچنین ویدیو های آموزشی برای نتایج و اثرات کاشت از این نوع خاک (پیت ماس) استفاده می شود. به غیر از کاشت بذر، برای کاشت انواع گیاه کاکتوس در ترکیب خاک با ماسه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این خاک گلدان در حال حاضر در  فروشگاه تک کاکتوس در حجم  پنج لیتری، بسته بندی فابریک موجود است. همچنین حجم هفتاد لیتری، برای دسترسی راحت مشتریان عزیز در بسته های سه لیتری در محیطی استریل و بدون هر گونه آلودگی توسط کارکنان تک کاکتوس بسته بندی می شوند.

در بعضی از فروشگاه ها خاک گلدان را به عنوان خاکی مناسب برای بنفشه آفریقایی معرفی میکنند. که البته باید با درصدی پرلیت و ورمیکولیت ترکیب شود. لازم به ذکر است در ایران این خاک، یعنی خاک گلدان یا همان خاک عمومی، به عنوان خاک پیت ماس شناخته می شود. برای خرید محصول بر روی آن کلیک کنید.

خاک کاکتوس

به غیر از خاک گلدان یا همان پیت ماس، خاک دیگری که مخصوص برای کاکتوس می باشد در فروشگاه تک کاکتوس موجود است. که برای انواع کاکتوس مورد استفاده قرار میگیرد. خاک مذکور تمامی نیازهای غذایی گیاه کاکتوس را تامین می کند. نیازی به ترکیب با انواع خاک از جمله ماسه، پیت ماس، و سایر خاکها و بهبود دهنده ها ندارد. چون این نوع خاک ویژه و مخصوص کاکتوس است. به طوی که از سوی شرکت گراموفلور تمامی ترکیبات لازم و نیازهای گیاه کاکتوس در این خاک گنجانده شده است. این خاک در بسته های پنج لیتری عرضه میشود. برای خرید محصول بر روی آن کلیک کنید.

خاک ارکیده

محصول دیگری از شرکت گراموفلور خاک ارکیده است که مخصوص برای ارکیده می باشد. این نوع خاک تمامی نیازهای گیاه ارکیده را برآورد می کند.  نیازی به افزودن انواع خاک و ترکیبات دیگر ندارد. زیرا کارشناسان گراموفلور تمامی نیازهای لازم و ضروری برای رشد بهینه ی گیاه ارکیده را در این خاک تامین کرده اند. این خاک نیز در بسته های پنج لیتری به فروش می رسد.

ترجمه و نوشته شده توسط شیلان جمال زاده
کپی برداری تنها با ذکر منبع تک کاکتوس مجاز است.

3 دیدگاه برای “خاک پیت ماس یا خاک گلدان گراموفلور

  1. hossein.ali.85.87 گفته:

    عالی بود ممنونم من همیشه سوال داشتم که چرا روی بسته بندی پیتماس گرامافولر نوشتن خاک گلدان

  2. مهدی گفته:

    سلام و درود و عرض خسته نباشید.
    پیت ماس فلوراگارد برای کاشت بذر تمام گیاهان خصوصا کاشت بذر کاکتوس مناسبه؟
    هم ردیف کیفیت این خاک گرامافلور چی بستر دیگه هست؟

    • تک کاکتوس گفته:

      درود وقت شما بخیر
      پیت ماس فلوراگارد رو استفاده نکردم و اطلاعات دقیقی در موردش ندارم.
      خاک گراموفلور هم برای بستر کشت بذر و هم در ترکیب خاک گلدان بسیار عالی و نتیجه بخش هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 5 =