نور مناسب برای کاشت بذر کاکتوس

نور مناسب

نور مناسب برای کاشت بذر کاکتوس چه نوری هست؟

همانطور که در مقالات و ویدیوهای قبلی اشاره کردیم. برای کاشت بذر کاکتوس شرایطی همچون نور کافی، دمای مناسب، رطوبت کافی بستر و محیط و همچنین خاک مناسب باید فراهم باشد.

در این مقاله به بررسی تاثیر نور بر جوانه زنی بذر و رشد و کیفیت جوانه ها می پردازیم.

بذر کاکتوس در صورتی که خاک مناسب و رطوبت کافی داشته باشد با میزان نور اندکی نیز می تواند جونه بزند. ولی مساله مهم و قابل توجه، چگونگی رشد و میزان رشد طبیعی جوانه است.

نور چند حالت دارد: نور می تواند نور آفتاب کامل باشد، نور آفتاب فیلتر شده و یا نوری باشد بدون آفتاب. در واقع فقط روشنایی روز باشد. به غیر از این نور ها،  نور های مصنوعی نیز هستند که از طریق انواع لامپ مخصوص گیاهان تامین می شوند.(که با توجه به تجربه ای که داشته ام، از نور مصنوعی برای کاشت بذر و یا نگهداری گیاهان استفاده نمی کنم.)

 

برای اینکه عملا نشون بدم نور چه تاثیری در جوانه زنی و رشد جوانه ها داره، در گلخانه تک کاکتوس تست کاشت بذر آستروفیتوم با شرایط بستر و دمایی کاملا یکسان ولی نور متفاوت انجام داده ام.

که در ادامه در ویدیوی زیر میتوانید تاثیر نور رو بر روی جوانه های کاکتوس را آشکارا مشاهده کنید.

منظور از نور فیلتر شده خورشید، نور مستقیم نیست. و شامل نور خورشید از پشت شیشه ، قرار دادن توری، استفاده از نایلون و پلاستیک یووی دار و …. می باشد. که از شدت نور خورشید کم می کند. این در حالی است که  گیاه میزان نور خورشید مورد نیاز خود را بدون آسیب دیدن و سوختگی دریافت می کند.

شما هم میتونید تجربیات و نتیجه ی کاشت بذر کاکتوس های خودتون رو برامون بفرستید. که به اسم خودتون انتشار بدیم.

 

مقالات و ویدیوهای بیشتر در رابطه با کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت و نگهداری انواع کاکتوس و ساکولنت. و همچنین فروش انواع خاک اصل و گلدان و بذر کاکتوس تست شده و …. در فروشگاه اینترنتی تک کاکتوس

 

منبع تک کاکتوس
تهیه کننده: شیلان جمال‌زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 14 =