آشنایی با ساکولنت خاص Abromeitiella Bromeliaceae

ساکولنت خاص

گیاه Abromeitiella Bromeliaceae  یک ساکولنت خاص بسیار زیبا با ظاهری متفاوت از سایر ساکولنتها می باشد که در طبیعت به صورت تپه ای و انبوه رشد میکند و گاهی محدوده ی یک متری متشکل ازبوته های فراوان که با نظمی خاص کنار همدیگر رشد میکنند را به طور کامل پوشش میدهد.
برگ های آن باریک و به صورت مثلثی و نازک می باشند و گلهای آن نیز به صورت استوانه ای و به رنگ سبز می باشند که معمولا در اواخر پاییز و اوایل زمستان شکوفا میشوند.

ساکولنت خاص

نگهداری از این ساکولنت خاص بسیار راحت است.
این ساکولنت بر خلاف بسیاری از ساکولنت های دیگر رشد بسیار آرامی دارد.
خاک مورد استفاده برای این ساکولنت باید تخلخل بالایی داشته باشد تا هنگام آبیاری آب اضافی در خاک نماند و به خوبی تخلیه شود به عبارتی خاک باید قدرت تخلیه بالایی داشته باشد.

در طول فصل رشد یعنی فصل بهار و تابستان و اوایل پاییز آبیاری به طور منظم انجام شود و دقت شود در فاصله بین دو آبیاری خاک کاملا خشک شده باشد. در فصل خواب گیاه یعنی فصل زمستان گیاه باید خشک نگه داشته شود به دلیل اینکه گیاه در حالت خواب است و فعالیت بسیار جزئی داشته و ریشه ها قدرت جذب آب را ندارند.

ساکولنت خاص Abromeitiella Bromeliaceae نیاز به مکانی با نور فراوان و در عین حال بدور از آفتاب مستقیم نیاز دارد یعنی نور باید حتما فیلتر شده باشد تا آسیبی به گیاه وارد نشود و دچار آفتاب سوختگی نشود.
تکثیر گیاه Abromeitiella Bromeliaceae از طریق تقسیم بوته و از طریق کاشت بذر صورت میگیرد.

تکثیر از طریق کاشت بذر با فراهم کردن شرایط مناسب به راحتی امکان پذیر است به این صورت که پس از آماده سازی و قارچ کشی نمودن خاک،  بذرها را در سطح خاک قرار داده و سطح بذرها را با اسپری آبپاشی کرده و در ظرف را بسته و وکیوم میکنیم(داخل زیپ کیپ یا نایلون قرار دادن)، همچنین باید رطوبت خاک بالای هشتاد درصد، رطوبت محیط بالا، روزی دو الی سه ساعت نور آفتاب فیلتر شده و دمای مناسب را فراهم کرد.
شرایط دمایی برای کاشت بذر Abromeitiella Bromeliaceae نیز همانند سایر ساکولنتها نسبت به کاکتوس ها باید کمتر باشد حدود ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد.
بذر این گونه به زودی به محصولات سایت اضافه میشود.

منبع تک کاکتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 2 =