فیلم جمع آوری بذر کاکتوس

بذر کاکتوس

جمع آوری بذر کاکتوس

احتمالا تا الان به این مشكل برخورد كردید كه كپسولهاى حاوى بذر كاكتوس باز شود و برداشت بذرها به دلیل ریختن بذرها روى تنه كاكتوس و گلدان مشكل ساز شود، مخصوصا در کاکتوسهایی همچون نوتوکاکتوس ها از جمله نوتوکاکتوس مگنیفیکا، نوتوکاکتوس لنین قاسی با اسم عامیانه نوتو خورشیدی که بذرهای بسیار ریزی  دارند و کپسولها به راحتی قابل برداشتن نیستند و باید منتظر ماند تا کپسولهای حاوی بذر، خود باز شوند.

در این مقاله روشى بسیار راحت و ابتكارى براى جمع آورى بذرهاى ریخته شده بر روى تنه كاكتوس و حتی بذرهایی که به داخل گلدان و یا خارج از گلدان ریخته شده اند، آموزش داده میشود.

برای جمع کردن بذرهای ریخته شده از جارو برقی کمک میگیریم، البته باید یک دستمال و یا یک جوراب شیشه ای نیز باشد که بتوان بذرها را جمع آوری کرد. به این ترتیب عمل میکنیم که پارچه یا جوراب را به دهنه ی جارو وصل میکنیم و آن را با یک کش محکم میکنیم، جارو برقی را روشن کرده و بذرها را جمع میکنیم، برای خالی کردن بذرها، دهنه ی جارو را باید روی یک ظرف نگه داشت و جارو را خاموش کنیم، به این ترتیب بذرهایی که بر روی تنه ی کاکتوس و یا داخل گلدان و حتی روی زمین  ریخته شده اند به راحتی و بدون دردسر جمع میشوند.

در فیلم زیر میتوانید مراحل جمع آوری بذر کاکتوس را به خوبی مشاهده نمایید.

نشر مقاله با ذکر منبع بلامانع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سه =