فروکاکتوس لاتیسپینوس

فروکاکتوس لاتیسپینوس

فروکاکتوس لاتیسپینوس با نام علمی Ferocactus Latispinus و اسم عامیانه کاکتوس آبنباتی یک کاکتوس بشکه ایی شکل با برآمدگی های معمولا بزرگ، که قابلیت تقسیم شدن و تولید مثل ندارد.

فروکاکتوس لاتیسپینوس پهن و کروی است (که به کشت آن بستگی دارد). قطر آن ۲۵ تا ۴۵ سانتی متر و طول آن ۳۵ سانتی متر است. که اغلب بیشترین عرض را نسبت به طولش دارد.

تعداد پره های آن بین ۱۳ تا ۲۳  میباشد که آرئول های (فضاهای کوچکی که خارها روی آن در می آیند) بزرگ و دارای رنگی متمایل به خاکستری تا سیاه و سفید بر روی آنها به ترتیب قرار دارند.

تعداد چهار خار بزرگ دارد که کوتاه ترین آنها ظاهرا پهن تر، ضخیم تر و مسطح است، که تقریبا به سمت پایین به صورت قلابی شکل با طول ۴ سانتی متر و روی بدنه کاکتوس به حالت خمیده قرار دارد. این خار برجسته معمولا به رنگ قرمز یا خاکستری-قرمز است، اما ممکن است به رنگ کهربایی یا زرد هم باشد. خارهای دیگر حالت مستقیم و راست دارند، اما بسیار باریک تر و حالت خمیده ندارند.

گل ها دارای رنگ های بنفش پر رنگ و رنگ زرد کهربایی هستند و تاحدود ۶ سانتی متر طول و ۳ سانتی متر عرض دارند.

زمان گل دهی از اواخر پاییز تا اوایل زمستان است؛ اما زمانی گل میدهند که هوا گرم و آفتابی باشد (به مقدار مناسبی از نور خورشید برای شکل گرفتن(باز شدن) نیاز دارند). این گونه خاص خیلی زود شکوفه می دهد، به طوری که بسیاری از گیاهان جوان هنگامی که به قطر ۱۰ سانتی متر می رسند شکوفه می دهند.

به آرامی شروع به رشد می کند به شرط اینکه تحت کشت خوب قرار بگیرد. از خاکی استفاده کنید که آب را به خوبی از خود عبور می دهد. در طی دوره رشد این گیاه به آب زیادی احتیاج دارد اما باید از خیس کردن بدنه ی این گیاهان در زمانی که زیر نور خورشید قرار دارند اجتناب کنید. قرار گرفتن کاکتوس خیس در زیر نور خورشید می تواند باعث آفتاب سوختگی و یا حتی عفونت های قارچی و مرگ گیاه می شود.

نیاز کامل به نور خورشید دارد. در زمستان نیاز به آب کمتری دارد و آن را در دمای ۱۰ درجه سانتیگراد نگهداری کنید

تکثیر : تنها راه تکثیر این گیاه از طریق کاشت بذر است.

از کاکتوس آبنباتی(Candy cactus) برای ساخت شیرینی استفاده می شود. قسمت میانی آن را خرد کرده و در شکر غوطه ور می کنند، و سپس آن را قطعه قطعه کرده و میل می کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =