کاکتوس استاپلیا

کاکتوس استاپلیا

کاکتوس استاپلیا با اسم عامیانه ستاره دریایی یا کاکتوس قورباغه ای ،ساکولنتی بسیار شبیه به کاکتوس است ولی فاقد آرئول بوده و شاخص های اصلی کاکتوس را ندارد، شاخه های چهار گوشه ای به طول ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر دارد که حالتی مخمل مانند دارد.

 


کاکتوس استاپلیا در طول رشد می تواند تشکیل بوته ای به گستردگی ۱ متر بدهد. این گیاه گوشتی دارای ساقه‌های سبز تیره و دندانه‌داری است و به محلی نیم سایه و خاک سبک با زهکشی خوب نیاز دارد.در شرایط مناسب استاپلیا گلهای ستاره ای بزرگ تولید میکند غنچه ها درشت و گلها پس از شکفته شدن دارای طرح و خطوط بسیار زیبایی هستن در مرکز گل ستاره ای استاپلیا در اکثر گونه ها مایعی وجود دارد که بسیار بد بو میباشد و باعث جذب حشراتی همچون مگس میشود، گل‌ها در تابستان و پائیز ظاهر می‌شوند این گل‌ها در رنگ‌های مختلف و دارای لکه‌های زرد، ارغوانی یا قرمز مایل به قهوه‌ای می‌باشند.
گلدهی: برای گلدهی بهتر است میزان آبیاری تا حدی کاهش داده شود و عمل تکثیر و قلمه گیری تا مدتی صورت نگیرد،کاکتوس استاپلیا در نیم سایه رشد خوبی دارد. حداقل دمای قابل تحمل ۱۱ درجه سانتی‌گراد است. ضمناً اگر گیاه دارای رشد خوبی باشد می‌شود بهار هر سال گلدان آن را عوض کرد بنابراین نیازی به کوددهی در طول سال نخواهد داشت.
در فصل رشد با رعایت فاصله که خاک خشک شود آبیاری کنید. در زمستان آبیاری محدود شود. این ساکولنت تحمل کم آبی نسبتا خوبی دارد و در صورت کم آبی بسیار نرم شده و خم می شود که با آبیاری دوباره به حالت اول بر می گردد. در آبیاری آن زیاده روی نکنید چون خیلی زود ریشه هایش می پوسد.
تکثیر: برای تکثیر ساده ترین راه قلمه گیری میباشد، به این صورت که بعد از قلمه گرفتن باید یک روز قلمه را در سایه نگه داشت تا محل اتصال به ساقه اصلی کاملا خشک شود پس از آن کاشته شود. خاک مناسب برای کاشت ترکیب پیت ماس و پرلیت میباشد.
همچنین از طریق کاشت بذر هم میتوان تکثیر کرد.
تهیه و گردآوری بخش علمی و تحقیقاتی تک کاکتوس

www.takcactus.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =